O kampanii

Poszerzamy wiedzę...

Zobacz Raport (.pdf) - wyniki ogólnopolskiego sondażu »

Pracując z firmami z branży budowlanej i nieruchomości, obserwujemy jak szybko rozwija się oferta dla budownictwa zrównoważonego i energooszczędnego. Odpowiednie rozwiązania, materiały i produkty od wielu lat dostępne są również w Polsce, jednak w budownictwie mieszkaniowym wciąż nie są zbyt popularne. Jako jedną z głównych przyczyn wskazuje się rzekomo wysokie ceny, czyniące energooszczędne rozwiązania nieosiągalnymi dla przeciętnego Polaka. Jednak każdy, kto choć trochę interesuje się budownictwem zgodzi się, że dla powstania domu o niskim zapotrzebowaniu na energię nie jest konieczne zastosowanie kosztownych nowinek technologicznych.

Wystarczy wiedza, dobry projekt i wykonanie oraz mądry dobór materiałów i produktów, z których zbudowany zostanie dom
. Także zmniejszenie zużycia energii w istniejącym już budynku nie wymaga kosztownych inwestycji. Można zacząć od zmiany nawyków związanych z codziennym funkcjonowaniem w mieszkaniu, z czasem wymienić oświetlenie i sprzęt na bardziej energooszczędne, aby wreszcie podjąć decyzję o wymianie okien i termomodernizacji budynku.

Kampania Energooszczędność w moim domu ma na celu poszerzenie wiedzy Polaków w zakresie budynków o niskim zapotrzebowaniu na energię, rozwiązań podnoszących standard energetyczny domu oraz metod zmniejszenia zużycia energii w mieszkaniu. W ramach inicjatywy prezentujemy korzyści wynikające ze stosowania technologii i systemów ograniczających zużycie energii. Odpowiadając na pytania jak obniżyć zużycie energii w domu? zwiększyć komfort funkcjonowania? mieszkać zdrowo i bezpiecznie? przedstawiamy rozwiązania znajdujące zastosowanie nie tylko podczas budowy nowego domu, ale też w budynkach już istniejących.

Projekt Energooszczędność w moim domu zainicjowany został przez firmy z branży budownictwa zrównoważonego. Zapoczątkowany badaniem opinii społecznej, sprawdzającym świadomość Polaków w zakresie energooszczędnych rozwiązań i skłonności do stosowania ich w domach i mieszkaniach, realizowany przy wsparciu merytorycznym niezależnych instytucji, ośrodków badawczych i stowarzyszeń.

 

Zespół Effective PR

 

Partnerzy kampanii energooszczędność w moim domu to:

 

NSG Group – właściciel marki Pilkington

Grupa NSG, właściciel marki Pilkington, jest jednym z największych na świecie producentów i przetwórców szkła architektonicznego, motoryzacyjnego oraz technicznego. W Polsce dział szkła architektonicznego reprezentowany jest przez producenta szkła firmę Pilkington Polska oraz sieć zakładów przetwórczych Pilkington IGP. NSG Group oferuje szeroki asortyment szyb marki Pilkington, w tym m.in. energooszczędne szyby zespolone, szyby przeciwsłoneczne, szkło niskoemisyjne, szyby chroniące przed hałasem, szkło bezpieczne i antywłamaniowe, szyby ognioochronne, szkło dekoracyjne, a także szkło samoczyszczące.
Więcej informacji: www.pilkington.pl 

 

OSRAM

OSRAM jest jednym z dwóch największych producentów źródeł światła i systemów oświetleniowych na świecie. Od ponad stu lat firma OSRAM to "pasjonat inteligentnego światła". Jako firma działająca na globalnych rynkach, angażuje się w realizowanie założeń polityki odpowiedzialnego i ekologicznego biznesu, a także w sponsorowanie sztuki, kultury i sportu na całym świecie. Nasze produkty są obecne w ponad 150 krajach. Dzięki sprzedaży poza granicami Niemiec stanowiącej 88% całkowitego obrotu oraz obecności na wszystkich kontynentach, nasza firma jest globalnym graczem.
Więcej informacji: www.osram.pl



ROCKWOOL

ROCKWOOL produkuje różnorodne wyroby ze skalnej wełny mineralnej, służące jako izolacja termiczna, akustyczna i przeciwpożarowa w budownictwie mieszkaniowym i ogólnym, obiektach przemysłowych i handlowych oraz instalacjach technicznych. Firma należy do Grupy ROCKWOOL. Była pierwszym zachodnim inwestorem, który uruchomił w Polsce produkcję i sprzedaż materiałów izolacyjnych ze skalnej wełny mineralnej. Obecnie posiada dwie fabryki – w Cigacicach i w Małkini.
Więcej informacji: www.rockwool.pl

 

VELUX

VELUX posiada swoje fabryki w 11 krajach, a przedstawicielstwa handlowe - w blisko 40 krajach. Oferta obejmuje szeroki asortyment okien do poddaszy, świetlików, okien do płaskiego dachu, a także rolet wewnętrznych i zewnętrznych. W Grupie VELUX zatrudnionych jest około 10 tys. osób, z czego w polskiej spółce handlowej i trzech fabrykach pracuje 1520 osób. VELUX aktywnie angażuje się w działania na rzecz promocji energooszczędnego budownictwa m.in. prowadząc prekursorski projekt Model Home2020 pokazujący jak budować niskoenergetyczne domy.
Więcej informacji www.velux.pl